Kangatraining Drechtsteden & Rotterdam

Tips om lief met je bekkenbodem om te gaan

Tips om lief met je bekkenbodem om te gaan

27 november 2015 ,,, Blog,Info 0 comments 1318 Hits

Onze bekkenbodem kan wel wat liefde gebruiken, helemaal na een […]

Onze bekkenbodem kan wel wat liefde gebruiken, helemaal na een bevalling. Daarom hier een paar praktische tips om lief met je bekkenbodem om te gaan.

  • Juiste houding tijdens zitten, staan en lopen: rechtop, buik in!
  • Correcte hoogte van wandelwagen = iets lager dan schouder hoogte
  • Zware dingen (zoals een kruiwagen) nooit te duwen, maar TREKKEN.
  • (Tijdens het slepen is een rechte houding mogelijk). Indien mogelijk iemand vragen om te helpen. Bij de man is de middelste laag van de bekkenbodem sterker!
  • Tijdens hurken altijd op tenen hurken. Deze manier in je bekkenbodem automatisch aangespannen.
  • Liever geen zware dingen tillen. Toch nodig? Dan altijd rug recht houden!
  • Tijdens het staan (bijvoorbeeld met koken) voeten in ???stap-positie???
  • Bij traplopen, eerst de voet neerzetten, dan afzetten
  • Geen strakke kleding die druk geeft op de bekkenbodem (strakke broek of rok). Bij het zitten ontstaat anders een neerwaartse druk in de buikholte, welke de bekkenbodem belast.
Written by Eline Schermer
Share It